Sociale media

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit de communicatie- middelenmix. Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram e.a. vormen een krachtig middel in de communicatie naar de klant. U bereikt uw (potentiële) klanten direct en de mogelijkheid tot interactie is groot. Zo komt u gemakkelijk te weten waar uw klant behoefte aan heeft, wat hem bezighoudt en op welke problemen hij stuit. En dit geeft u weer de mogelijkheid hierop in te spelen.

Wanneer u zich zonder vooropgezet plan begeeft op al deze sociale netwerken, dan kan de kracht van social media ook een valkuil worden. De valkuil van een verkeerde beeldvorming rondom u en uw bedrijf.

Vanuit het besef dat alles wat u online doet ook altijd online blijft, is het van belang vooraf na te denken over welke social media u inzet, waarom u dit doet en met welk doel.

Bureau 8 helpt u graag hierbij:

Advies over de te volgen sociale mediastrategie.
Welke sociale mediamix draagt bij aan het behalen van uw bedrijfs- en communicatiedoelstellingen? Hoe zet u deze mix succesvol in?

Vertaling van huisstijl naar sociale media.
Het doorvoeren van uw huisstijl bij al uw sociale medianetwerken, zodat u ook daar herkenbaar in beeld bent. Ook worden de juiste koppelingen naar bijvoorbeeld uw website verzorgd.

Beheren van sociale media.
Ontbreekt het u aan tijd dan kunt u ook het beheer van de content aan Bureau 8 uitbesteden.

Meten = weten
Om te beoordelen of de inzet van sociale media effectief is, wordt er op basis van de statistieken bekeken of de strategie moet worden aangepast.

Wilt u eens van gedachten wisselen over wat Bureau 8 voor u kan betekenen? Maak dan geheel vrijblijvend een afspraak.